نخست...ویژه اول ابتدایی
نخست...ویژه اول ابتدایی

نخست...ویژه اول ابتدایی

نوبت کیه؟

در این روش املا بخش های هرکلمه و یا ترکیب ها را در کارت هایی نوشته و به دانش آموزان می دهیم سپس آموزگار کلمه ای را نام می برد و هر دانش آموزی که کارتی را در دست دارد که می تواند آن کلمه را بسازد بیرون می آید تا کلمه درست شود و یکی از دانش آموزان آن کلمه را روی تخته می نویسد.

املای بادکنکی



ابتدا دانش آموزان کلاس را گروه بندی می کنیم به تعداد گروه ها بادکنک تهیه کرده و جملاتی را روی کاغذ می نویسیم و در داخل بادکنک ها قرار می دهیم البته باید در نظر داشت که جملات متفاوت باشند سپس بادکنک ها را باد کرده و هر بادکنک را در اختیار یک گروه قرار می دهیم سپس از گروه ها می خواهیم که به نوبت بادکنکی را که در اختیار دارند بترکانند و جملاتی را که داخل آن قرار دارد برداشته و به بقیه ی گروه ها املا بگویند و به همین ترتیب گروه های دیگر هم این کار را تکرار می کنند.

آموزش مجازی قرآن


برای مشاهده روی تصویر کلیک فرمایید

جدول تصویری الفبای فارسی

یکی از روش های جالب برای آموزش حروف الفبا به دانش آموزان چسباندن جدول الفبا در انتهای کتاب فارسی می باشد تا دانش آموزان به تدریج با یادگیری هر درس، نشانه مربوط به آن درس را در این جدول قرار دهد تا این جدول تا پایان سال تحصیلی تکمیل شود. بچه ها از این کار استقبال می کنند و برایشان جذاب هست.در این پست دونمونه جدول قرار داده شده یکی سیاه و سفید و یکی رنگی.جدول را پس از دریافت از قسمت نقطه چین برش زنید تا به راحتی در انتهای کتاب فارسی جا شود.

برای دریافت جدول الفبااینجا کلیک فرمایید



منبع:همکار عزیزم آقای موسوی_وبلاگ بابا آب داد